Tuesday, December 22, 2015

Rintihan Mangsa Beragama Kristian Di Bumi Iraq

Surat Versi BM.

Saya rosene, seorang imigran Kristen Iraq yg kini menetap d Amerika Syarikat. Saya menulis surat ini berhubung penganiayaan yang sedang berlaku d Iraq. Saya ingin dunia tahu apa yg terjadi saat ini kerana Media tidak memaparkan peristiwa ini.
 

Keluarga, teman2 dan saudara saudari Kristian di kota Mosul (niniwe) mengalami penganiayaan berat saat ini. Pada mingu pertama julai 2014, ISIS @ Penguasa Islam Iraq telah mengeluarkan arahan kpd umat Kristian untuk membuat pilihan samada:


1) Masuk Islam
2) Bayar cukai yg sgt tinggi
3) Mati


beserta ugutan bunuh dgn pedang sebelum 19/07/2014.
Org Kristian Mosul terpaksa lari menyelamatkn diri menuju Kurdistan. Ribuan keluarga Kristian kehilangan rumah, brg2 dan wang. Gereja2 dibakar, salib dan gambar2 dirampas.


Hati saya hancur, sedih dan putus harapan kerana tiada apa yg mampu saya lakukan utk menolong mereka.


Saya tidak meminta lebih dari yg Yesus minta. Berdoalah utk mereka. Tlg sebarkan dan kongsikan kpd komuniti Kristian. 


Kuasa doa telah menyelamatkan/melindungi org Kristian d timur tengah selama bertahun2. Jgn berhenti berdoa dan maklumkan kepada dunia keadaan sebenar yang berlaku terhadap org Kristian.

'Bapa, ampuni mereka kerana mereka tidak tahu apa yg mereka perbuat'. 


Lukas 23:34
Terima kasih. -di Malaysia kita takkan tahu ttg kes ini melalui Tv atau Radio.kita akan tahu melalui media sosial shja.sebab Malaysia takkan mendedahkan kkjaman org Islam keatas orang2 Kristian.


Ttpi ttg hal Israel berperangan dgn Palestin Malaysia dgn hati yg trbuka menybarkan penindasan Israel ke atas Palestin.kerana semata2 utk menutup mata rakyat Malaysia (tertuma Kristian) agar Israel dilihat kejam dimata masyarakat kalau boleh dimata dunia.

actually kita tidak mmpunyai pgetahuan ttg apakah pnca sbnar serangan Israel keatas Palestin,of course ada reason yg waras di sebalik serangan Israel ke atas palestin.cuma kita rakyat tidak mampu melihat krana kbenaran telah dsmbunyikan.sampaikan ramai Kristian from Malaysia salah faham ke atas Israel.sebab ramai org Kristian yg buta alkitab.that y berhati2 dgn apa yg anda like di fb atau wechat atau dimana2..sebab Alkitab sudah tertulis sesiapa yg mmbrkati Israel akan dibrkati dan sesiapa yg mngutuk Israel akan dikutuk.that y knpa Malaysia mnjdi huru-hara dan byk prkara trjd keatas Malaysia sebab??sebab Malaysia mengutuk Israel.

Kejadian:27:29
Bangsa bangsa akan takluk kepadamu.Dan suku-suku bangsa akan sujud kepadamu;jadilah tuan ke atas saudara-saudaramu,dan anak-anak ibumu akan sujud kepadamu.Siapa yang mengutuk engkau terkutuklah ia,dan siapa yang memberkati engkau diberkatilah ia.


Sebagai orang Kristian yg mencintai kedamaian dan mempunyai kasih sayang seperti Kristus mahukan.ssunguhnya kita juga bersimpati terhadap kesulitan rakyat Palestin..Sebagai Kristian janganlah kita pernah berhenti brdoa agar damai Kristus melindungi Bumi.


Sebarkan kpd semua saudara-saudari seiman dalam Kristus..selamatkan lah Mereka..sy Kristian,telah melakukan tanggungjwab ini..Salam Damai..


All comments are good comments. There are no bad comments or good comments. So everyone have the right to comment. How about you?

No comments:

Now Everyone Can't Fly - JOE SAMAD

When I read this column, it does hit my head and the story can be related to my experience traveling to East Malaysia for work purpose back ...